^Zpět nahoru
Kdy a jak vzdělávání na našich mateřských školách probíhá:
- ve všech činnostech a situacích, které se v průběhu dne vyskytují, jsou obsaženy prvky hry a tvořivosti
- vyváženým poměrem spontánních a řízených aktivit, které mají charakter hry, zábavy a zajímavých činností pro děti
- hra zůstává základním pedagogickým prostředkem, který jakožto hlavní činnost dětí předškolního věku má pro rozvoj dítěte nesmírný a nenahraditelný význam
- specifickou formu představuje didakticky cílená činnost, ve které pedagogové s dětmi naplňují konkrétní vzdělávací cíle formou záměrného i spontánního učení, individuálně, společně i v různých skupinách
- učení zakládáme na aktivní účasti dětí, jejich iniciativě, možnostech, zájmech a potřebách. Učení je založené na smyslovém vnímání, prožitkovém i interaktivním učení, zpravidla v skupinkách a individuálně
- omezujeme učení předáváním hotových poznatků a slovních poučení
- akceptujeme přirozená vývojová specifika dětí a promítáme je do obsahu, forem a metod jejich vzdělávání
- denní součástí pedagogů je tvořivá improvizace, resp. pružné a citlivé reagování na okamžitou situaci
- poskytováním dostatku prostoru ke spontánnímu a volnému pohybu, k pohybovým aktivitám, vytvářením zdravé a správné životní návyky. Vzhledem k možnostem školních zahrad a okolí MŠ je dbáno na realizaci vhodných činností při pobytu venku
- vytvářením pohody a klidného prostředí ve třídách, výchovu laskavou, avšak důslednou
- pečlivým promýšlením tematických celků, které vycházejí z přirozeného vývoje života dítěte a zároveň splňují cíle stanovené RVP
- zaměřujeme se také na vytváření základů klíčových kompetencí dosažitelných v etapě předškolního vzdělávání
- pro rodiče poradenská služba, cílené rozhovory, nástěnky, ankety, nabídka odborné literatury
- pro děti s odkladem školní docházky jsou zpracovány individuální vzdělávací plány k jejich rozvoji, a to na základě doporučení a závěrů PPP a SPC v Náchodě
- je ponechán určitý prostor pro rozvoj různých programů a individuální profilaci každé mateřské školy
- je umožněno využívat různých vhodných forem a metod vzdělávání, přizpůsobovat vzdělávání konkrétním podmínkám, možnostem a potřebám
- vypracováváme myšlenkové mapy a témata IB konkretizujeme podle podmínek ve třídě
Plánované akce v mateřské škole
- hudební pořady
- divadelní představení
- vybrané konkrétní projekty pro daný rok
- tematicky zaměřené týdny
- kulturní akce v mateřské škole, pro město a organizace města
- dílny pro rodiče
- akce pro rodiče a děti k ročním obdobím
- celoroční ekologické projekty
- dodržování lidových tradic a jejich oslavy
- exkurze, výstavy, výlety
- zahradní slavnosti
Nadstandardní aktivity
- přednášky pro rodiče
- plavecký výcvik
- tvořivé činnosti
- angličtina pro předškoláky
- zařazování základů metody Instrumentálního obohacení - Feurstein